Jak zatrzymać wypadanie włosów?

0 Comments
cfrcxd fcdxsz

Czasami wydaje się, że wypadanie włosów jest tak silne, że wkrótce na głowie nie zostanie już nic. Często to uczucie jest fałszywe, ponieważ zmiana linii włosów jest procesem naturalnym. Ale czasami są powody do niepokoju. Dobrą wiadomością jest to, że włosy mogą bardziej wypadać pod wpływem czynników, które możemy kontrolować. O tym, jakie są te czynniki i jak poprawić sytuację, przeczytaj artykuł.

Wskaźnik wypadania włosów

Przeciętnie ludzie mają na głowie około 100-150 tysięcy łodyg włosów. Każdego dnia traci się nie więcej niż 50-100 sztuk, a jednocześnie mniej więcej taka sama liczba wchodzi w fazę wzrostu. Codzienne wypadanie włosów to proces fizjologiczny typowy dla kobiet, mężczyzn i dzieci. Całkowita masa włosów w tym trybie odnowy nie zostaje utracona.

Dlaczego tracimy włosy

Cykl życia każdego włosa można podzielić na trzy główne fazy:

  1. Anagen to faza aktywnego wzrostu, kiedy włosy rosną na długość i grubość. Trwa średnio 2-5 lat. W ciągu dnia włosy w fazie anagenowej rosną o około 0,1-0,4 mm, au kobiet wzrost następuje szybciej niż u mężczyzn.
  2. Katagen to etap spowolnienia procesów wzrostu, zaprzestania wydłużania się pręcików. Ta faza trwa średnio 4-6 tygodni.
  3. Telogen – etap ustania wzrostu, zakończenie cyklu życia włosa, po którym wypada. Okres ten trwa do 2-3 miesięcy, podczas których w okolicy mieszków włosowych powstają warunki do powtórzenia nowego cyklu wzrostu.

Fazę egzogenu oddzielono oddzielnie. Jest to okres pomiędzy utratą jednego włosa z mieszka a początkiem wyrastania z niego nowego włosa.

Kluczową przyczyną wypadania włosów jest przyspieszone przejście dużej liczby mieszków włosowych w fazę telogenu.

Dowiedz się co pomaga na włosy: Spirulina

Mogą temu sprzyjać niekorzystne czynniki wewnętrzne i zewnętrzne, takie jak:

  • genetyczne predyspozycje;
  • mechaniczne uszkodzenie mieszków włosowych;
  • niewystarczający dopływ tlenu do mieszków włosowych;
  • niedobór pierwiastków śladowych i witamin (kwas pantotenowy, magnez, żelazo, witamina E i A);
  • problemy z trawieniem, zwłaszcza jeśli trwają dłużej niż 1-2 miesiące;
  • naruszenie mikroflory jelitowej wpływa również negatywnie na ogólny stan włosów (wywołuje matowość, łamliwość, zwiększone wypadanie) i paznokci (prowadzi do kruchości, rozwarstwienia, bruzd);
  • zmiany w tle hormonalnym, w tym u kobiet w czasie ciąży, w okresie menopauzy, w okresie dojrzewania;
  • stresujące sytuacje, przewlekły brak snu, przepracowanie, zwiększony niepokój;
  • niewłaściwa pielęgnacja skóry głowy i inne czynniki.

Włosy mogą też bardzo wypadać z powodu częstego noszenia zbyt ciasnych fryzur.

Zwykle wypadanie włosów odnotowuje się przez 3-6 miesięcy, a po wyeliminowaniu przyczyny przywraca się wzrost włosów.

Rodzaje opadu

Problem może dotyczyć nie tylko skóry głowy. Brwi, rzęsy, puch na rękach, nogach i klatce piersiowej (u mężczyzn) mogą mocno wypadać.

Charakter kropli może być:

  • ogniskowy – proces obserwuje się na małych obszarach głowy lub ciała, o średnicy nie większej niż 5-7 cm;
  • rozproszone – wypadanie włosów występuje na obszarach o średnicy do 10 cm lub większej;
  • całkowity – utrata prawie całej linii włosów: zarówno na głowie, jak i na tułowiu.

Proces może być odwracalny (obserwowany tymczasowo) i nieodwracalny (problem pozostaje na całe życie).

Właściwa pielęgnacja wypadania włosów

Skóra głowy i włosy wymagają odpowiedniej pielęgnacji, stosowania kosmetyków dobranych do rodzaju. Na przykład, jeśli korzenie są podatne na przetłuszczanie, a końcówki są suche i rozdwojone, produkt powinien to uwzględnić. Jeśli masz problem z wypadaniem włosów, warto na chwilę zrezygnować z produktów do stylizacji, zwłaszcza tych, które nakłada się na cebulki i skórę głowy, a także z suchych szamponów. Ważne jest, aby unikać fryzur z ciasnymi ogonami lub warkoczami, które wymagają dużego naprężenia, aby stworzyć pasemka.

Jak prawidłowo myć włosy

Lepiej myć włosy zimną lub ciepłą wodą, ponieważ się zabrudzą. Ktoś musi to robić codziennie, ktoś musi myć się 2-3 razy w tygodniu. Możesz używać produktów Amway do pielęgnacji włosów*, takich jak szampon przeciw wypadaniu włosów SATINIQUE™ . Nakładaj na mokre korzenie i na całej długości, masuj skórę opuszkami palców i spłucz pod bieżącą wodą. Masaż jest przydatny w procesach wzrostu: pobudza krążenie krwi, przepływ składników odżywczych, wzmacnia mieszki włosowe. Po umyciu zastosuj odżywkę przeciw wypadaniu włosów SATINIQUE™ .

Jak wysuszyć włosy

Najlepiej wysuszyć pasemka w sposób naturalny, bez suszarki, po osuszeniu ręcznikiem. To ochroni skórę głowy przed przegrzaniem, a łodygi włosów przed przesuszeniem. Jeśli potrzebujesz szybkiego suszenia, możesz użyć suszarki do włosów o minimalnej temperaturze (powietrze powinno być zimne lub lekko ciepłe). Nie zaleca się czesania mokrych włosów, ponieważ wysychają, można użyć grzebienia z naturalnym lub sztucznym miękkim włosiem.

Ochrona przed czynnikami zewnętrznymi

Wysokie lub niskie temperatury, suszenie, kurz, wiatr i promieniowanie ultrafioletowe niszczą włosy. Dlatego tak ważne jest, aby chronić włosy na przykład za pomocą lakieru do włosów SATINIQUE™ Double Protection firmy Amway. Nie zapomnij o czapkach sezonowych. Czapki, czapki czy szaliki to najlepsza ochrona przed promieniowaniem UV i stylowy dodatek latem. Ciepła czapka zimą pomoże uniknąć hipotermii skóry głowy, która pogarsza odżywianie mieszków włosowych.

Prawidłowe odżywianie: niezbędne witaminy i minerały

Aby stymulować wzrost włosów, potrzebujesz najzdrowszej, naturalnej diety bogatej w białko zwierzęce. To z niego syntetyzuje się kolagen, keratyna i elastyna, które tworzą trzon włosa. Nie mniej ważnymi witaminami są biotyna (B8), B6, kwas pantotenowy (B5), niacynamid (B3) i witamina D.

Uzupełnienie zapasów tych substancji pomoże:

  • orzechy (zwłaszcza orzechy włoskie, orzechy laskowe, migdały);
  • nasiona słonecznika i dyni;
  • tłuste ryby morskie (gotowane, pieczone lub grillowane) i owoce morza;
  • oleje oliwkowy, lniany, sezamowy (tłoczony na zimno);
  • rośliny strączkowe (fasola czerwona, soczewica, groch);
  • produkty pełnoziarniste (owies, gryka, pszenica, kukurydza);
  • jajka (gotowane, najlepiej tylko białka);
  • świeże owoce (ze skórką).

Probiotyki

Dla zdrowia ważne jest, aby składniki odżywcze, witaminy i minerały zawarte w pożywieniu były w pełni wchłaniane. Zdrowa mikroflora może w tym pomóc. W przypadku dysbakteriozy jelitowej, ze względu na problemy z wchłanianiem witamin i składników odżywczych, w naturalny sposób pogarsza się stan skóry, włosów i paznokci. Pomóc mogą probiotyki, bakterie przywracające równowagę mikroflory jelitowej. Mogą być przyjmowane w formie biologicznie aktywnych suplementów**, takich jak probiotyk NUTRILITE™ Balance Within™ , który zawiera bifidus i pałeczki kwasu mlekowego, które poprawiają wchłanianie witamin, wchłanianie białek, normalizację układu nerwowego i stymulację odporności.

Jak zapobiegać wypadaniu włosów

Jeśli chcesz zachować piękną fryzurę przez długi czas, postępuj zgodnie z tymi prostymi wskazówkami:

  • Staraj się unikać stresujących sytuacji i negatywnych doświadczeń, optymalizuj codzienną rutynę, daj sobie wystarczająco dużo czasu na relaks.
  • Przejrzyj swoją dietę.
  • Regularnie masuj skórę głowy (wykonuj okrężne ruchy opuszkami palców, lekko pocierając okolice korzeni).
  • Wybierz odpowiedni grzebień, produkty pielęgnacyjne.
  • Noś czapki na pogodę.